SensiHome – zabawy sensoryczne w domu, czyli jak być rodzicem dziecka z zaburzeniami SI

Założenia kursu:

Uczestnicy poznają sposoby wykorzystania materiałów sypkich, naturalnych przedmiotów, zabawek w celu stymulacji zmysłów, zwiększania koncentracji uwagi, poprawy pisania i czytania, reagowania na polecenia, jedzenia różnorodnych pokarmów. Dowiemy się, jak wspólnie spędzać czas wykorzystując to, co mamy pod ręką w kuchni, łazience, salonie, czy pokoju dziecka. Zaprojektujemy wymarzony pokój malucha, zrobimy listę wymarzonych prezentów dziecięcych oraz nauczymy się eksperymentów, które doprowadzą do wybuchu radosnych emocji ze wspólnego odkrywania świata. Odkryjemy dlaczego nasze dziecko zbyt głośno mówi, nie chce nosić niektórych ubrań, myć włosów, domaga się wycinana metek, wspina się na szafy lub nie potrafi wiązać sznurówek. Nauczymy się planować dzień, by dziecko spokojnie zasnęło, a rano szybko się ubrało.

TERMIN I: 18.02.2017 r.
TERMIN II: 30.09.2017 r.
CENA: 180 zł
CZAS TRWANIA: 8 godzin
GODZINY: 9:00 – 17:00

MIEJSCE: Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna S.O.S., ul. Ks. Witolda 11a, 10-067 Olsztyn

Prowadzenie

Ania Parakiewiczmgr Anna Parakiewicz – pedagog specjalny, specjalista Wczesnej Interwencji, specjalista terapii pedagogicznej, terapeuta Integracji Sensorycznej z kilkunastoletnim doświadczeniem we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i z zaburzeniami rozwoju, terapii dzieci głuchoniewidomych, terapii metodą Integracji Sensorycznej, pracownik Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej S.O.S. w Olsztynie, były pracownik Zespołu Placówek Edukacyjnych w Olsztynie – specjalistycznej placówki zajmującej się diagnozą i terapią osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju, Warmińsko-Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie, Instytutu Hiltona Perkinsa w USA, Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza” w Warszawie, Ośrodka Wczesnej Interwencji w Giżycku.

Program

  • Klasyfikacje zaburzeń Integracji Sensorycznej
  • Wykorzystanie przedmiotów znajdujących się w poszczególnych pomieszczeniach domowych w celu stymulacji zmysłów dziecka
  • Lista przedmiotów wskazanych w pokoju dzieci
  • Zabawy poprawiające czucie, odbieranie wrażeń wzrokowych i słuchowych, koncentrację uwagi
  • Zasady postępowania z dziećmi o zaburzonej Integracji Sensorycznej

Dla kogo jest ten kurs

Terapeuci, rodzice dzieci z zaburzeniami Integracji Sensorycznej, rodzice pragnący dowiedzieć się, jak wspierać rozwój dziecka, nauczyciele przedszkoli, pracownicy żłobków, domów dziecka, opiekunowie z rodzinnych domów dziecka, pielęgniarki z oddziałów dziecięcych.